Drogisterij Van der Pigge
Een nieuwe webshop voor natuurdrogisterij Van der Pigge uit Haarlem
Haarlemmers weten al sinds 1849 dat je voor natuurgeneesmiddelen bij Van der Pigge moet zijn. Heb je helaas geen tijd om een bezoek te brengen aan dit leuke en authentieke winkeltje? Dat is geen probleem. Dankzij de nieuwe mobile-first-webshop hoef je niet meer de deur uit.
Vraag vanuit Van der Pigge
Voor De Groen Os, het andere merk van Van der Pigge, had Go2People al een website gemaakt. Van der Pigge wilde hetzelfde, inclusief de omzetstijging, ook voor hun huismerk Van der Pigge. Naast een omzetstijging was één van de belangrijkste wensen dat het authentieke gevoel van de winkel terugkwam op de website. De beelden, tekst en sfeer zijn daarom geïnspireerd op het authentieke ontwerp van de winkel. Met deze eisen ging Go2People aan de slag!
Trouwe klanten
Van der Pigge heeft veel vaste klanten. Om hen snel te kunnen laten bestellen, is het mogelijk om vanuit het overzicht producten direct aan het winkelmandje toevoegen. Daarnaast hebben wij het afrekenproces geoptimaliseerd en ervoor gezorgd dat er zo weinig mogelijk handelingen moeten worden uitgevoerd.
Het was voor Van der Pigge belangrijk dat het afrekenproces snel ging. Go2People heeft dit gerealiseerd op een aantal manieren. Allereerst is er rekening gehouden met de vele vaste klanten die al weten wat ze willen kopen. Zij hebben er dus geen behoefte aan om het product eerst te bekijken. Door middel van een button is het mogelijk gemaakt dat deze producten in één keer in de winkelmand terechtkomen.
Het afrekenproces moet zo soepel mogelijk gaan om afhakers te voorkomen. Wanneer een klant haar postcode en huisnummer invult, worden de straatnaam en plaats automatisch ingevuld. En als je al eerder hebt gewinkeld bij de webshop, staan je gegevens er zelfs al automatisch in! Velden zoals een bedrijfsnaam en btw-nummer worden alleen getoond voor degenen die hier gebruik van willen maken. Hetzelfde geldt voor de bestelnotities.
Handige functies
Bij een webshop komt vaak heel wat kijken. Gelukkig hebben we door wat handige functies het grootste deel van de administratie geautomatiseerd. De administratie van bestellingen wordt gedaan door het programma SendCloud. Dit programma regelt alle logistieke afhandelingen. Stickers kunnen snel en gemakkelijk aangemaakt worden en met 1 klik worden pakketten vervolgens aangemeld bij PostNL.
SendCloud hebben we gekoppeld aan Exact Online. Dit programma regelt de boekhouding. Wanneer er een product wordt gekocht zorgt Exact Online ervoor dat deze aankoop in de administratie wordt bijgewerkt. Exact Online houdt dus de inventaris bij. Dankzij SendCloud en Exact Online zijn de medewerkers veel minder tijd kwijt aan hun administratie.
Mobile first
De webshop is mobile first ontworpen. Dit houdt in dat er rekening mee is gehouden dat de webshop geopend kan worden op mobiele apparaten. De bezoeker kan gemakkelijk onderwerpen aanklikken, omdat alle items zich op vingergrootte bevinden.
Successen
Het gaat Van der Pigge goed, en de nieuwe webshop helpt daarbij. De omzet is flink gestegen sinds de lancering van de nieuwe website! De administratieve handelingen zijn afgenomen door de nieuwe toepassingen in het systeem. Hierdoor hebben de medewerkers meer tijd voor wat zij graag doen: persoonlijk contact met de klanten over de geneesmiddelen die zij bieden in de winkel van Van der Pigge!