Paper on the Rocks
Een website met een verhaal
Met jouw bedrijf de wereld willen verbeteren, dat is nog eens een doelstelling! Met zo’n verhaal heb je een website nodig waarbij jouw missie centraal staat. Paper on the Rocks kwam naar ons toe met dit verzoek. Wij bouwden een website waarin hun verhaal tot in de details werd verwerkt.
Een alternatief voor papier
Paper on the Rocks is een onderneming die de papierindustrie wil verbeteren. Iedereen is zich ervan bewust dat er massaal bossen worden gekapt voor papier. Dit zou niet moeten, maar papier is niet weg te denken uit ons leven. Toch wist Paper on the Rocks met een alternatief te komen: papier gemaakt van steen.
Dit concept werd eind 2015 gelanceerd en is nu een groot succes. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. De orders stromen binnen voor de notitieboekjes die het bedrijf verkoopt. Deze zijn niet alleen beter voor de wereld, maar ook nog eens super leuk ontworpen! Daarnaast is het mogelijk om als bedrijf een boekje te laten maken met een eigen gekozen ontwerp.
De vraag vanuit Paper on the Rocks
Het is leuk dat ‘the main goal’ van Paper on the Rocks het verbeteren van de wereld is, maar dat lukt natuurlijk alleen als zij hun producten kunnen verkopen. Voorheen hadden zij een website met een webshop. Die webshop werkte helaas niet naar behoren. Bovendien wilden zij dat de bezoeker vier verschillende producten kreeg te zien en daarna gemakkelijk een kleur kon kiezen.
De missie is eigenlijk net zo belangrijk als de webshop. In de gehele website moet het verhaal van Paper on the Rocks duidelijk zijn. Zelf hadden zij al wat inspiratie opgedaan bij andere websites waarbij storytelling het doel is. Met deze inspiratie gingen wij aan de slag met een nieuwe website voor Paper on the Rocks!
Een website met een verhaal
Websites die zij ons hadden meegegeven ter inspiratie waren onder andere yoni.care, dopper.nl en gisou.com. Alles in deze websites draait om het verhaal en niet zozeer om het product. Dit hebben wij ook verwerkt in de website voor Paper on the Rocks. Bijvoorbeeld bovenaan in het menu; éérst de missie, dán de webshop en daarna de FAQ. Op de startpagina is het ook gelijk duidelijk dat deze webshop meer heeft te bieden dan alleen notitieboekjes. Slechts een klein deel is commercieel, de rest is allemaal branding.
Als je de wereld wilt veranderen moet je verder kijken dan Nederland. Wij hebben de website tweetalig gemaakt, om zo ook orders vanuit het buitenland te kunnen ontvangen. De website is bovendien goed beschikbaar op elk apparaat. Dit komt door het responsive thema. Responsive wil zeggen dat de website zich automatisch aanpast aan de grootte van het beeldscherm van de bezoeker.
Handige functies
In de webshop is het mogelijk om op verschillende eigenschappen te filteren. Bovendien krijgen bezoekers gerelateerde producten aangeboden wanneer zij een product bekijken. Om bezoekers van de website nog beter van dienst te zijn, heeft de supportpagina een prominentere plaats gekregen op de website. Paper on the Rocks kreeg namelijk veel dezelfde vragen. Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen, geordend in verschillende onderwerpen.
Een snelle oplevering
Wij hebben deze website extra snel opgeleverd, omdat de feestdagen er aan zaten te komen. Hoe leuk is het als mensen voor kerst een speciaal notitieboekje konden bestellen? Daarom hebben wij de website al in oktober opgeleverd!