Wanneer je met een groep mensen aan een project werkt, is het houden van overzicht cruciaal.
Hoe kan je dat nu het beste aanpakken? Een schoolbord in je werkruimte waarop iedereen zijn bezigheden kan bijhouden? Een Google Document waarin je voor iedereen kan neerzetten waar aan gewerkt moet worden? Het kan handiger…
Trello is een online systeem waarmee projecten op een overzichtelijke manier georganiseerd kunnen worden. Je zou het kunnen vergelijken met een muur vol met post-its waarop deelnemers aangeven waar ze mee bezig zijn. Waarop ze ook kunnen aangeven wat ze al gedaan hebben.
Bovendien is het mogelijk om checklists toe te voegen. Op een post-it muur zal dit al snel een rommeltje worden, maar op Trello ziet het er super overzichtelijk uit. Voor verschillende projecten kan je in je account verschillende ‘boards’ aanmaken, waarop je gemakkelijk nieuwe kaartjes kan toevoegen.
Kortom; een handig systeem waarmee je praktisch alles kan organiseren en structureren; projecten op je werk, een trainingsschema, een klusjesverdeling in het huishouden.
Voor meer informatie kan je op de website van Trello een filmpje bekijken waarin duidelijk (maar wel wat langdradig naar onze mening) een uitleg wordt gegeven over het programma
Geen reacties