Portaal

Afspraak maken

Een portaal op maat

Met een Portaal krijg je een compleet op maat gemaakte website inclusief database, een beveiligd inlogsysteem en uitgebreide filterfuncties. Allemaal afgestemd op jouw behoeftes en ideeën.

De kosten voor een Portaal zijn afhankelijk van jouw precieze wensen en deze brengen we graag in kaart na een verkennend gesprek. Via het formulier kun je een vrijblijvende afspraak met ons maken. Dan bekijken we samen de mogelijkheden. Ons team van developers, UX-designers en content managers staan klaar om jouw Portaal te realiseren.

Wat mag je verwachten bij een Portaal?

  • Een gedetailleerd vooronderzoek waarin we jouw must-haves, nice-to-haves en ideeën uitwerken tot een concreet bouwplan voor het portaal.
  • Ons helder en gebruiksvriendelijk ontwerp dat aansluit op jouw wensen en wat goed leesbaar is op desktop, mobiel en tablet.
  • Op maat gemaakte registratiemogelijkheden.
  • Een custom-made portaal op basis van het User Experience (UX) ontwerp.
  • Complex systeem dat makkelijk te gebruiken is.
  • Koppeling met andere systemen zoals DigiD, MoneyBird en meer.
  • Uitgebreide filterfuncties zodat je de juiste informatie in een handomdraai kunt vinden.
  • Sterk beveiligd inlogsysteem om de dataveiligheid van jouw organisatie te waarborgen.
  • Optie om documenten te downloaden, denk hierbij aan certificaten, resultaatoverzichten of een overzicht van de inschrijvingen.
  • Mogelijkheden om cijfermatige data en/of financiën te integreren in het portaal.
  • Snelle, betrouwbare en Amsterdam-based hosting.
  • Een in-house training in het gebruik van het Content Management Systeem (CMS).

Uitgebreide maar toegankelijke gebruikersomgeving

In een Portaal staat het inloggen op jouw profiel centraal. Deze gebruikersomgeving is dan ook zeer belangrijk om het Portaal optimaal te kunnen gebruiken. Wij zorgen daarom altijd dat de inlogomgeving gemakkelijk om mee te werken is voor zowel beheerder als bezoeker. Zo kun je je account of wachtwoord snel wijzigen, heb je al jouw gegevens op één plek en weet de beheerder in een oogomslag welke gebruiker waar mee bezig is. Als beheerder kun je bijvoorbeeld zien wie er zich voor welk evenement heeft aangemeld en deze lijst exporteren naar Excel, of zien welke gebruiker er net een PDF-bestand van haar voortgang heeft gedownload (optioneel).

Ook kun je instellen of een gebruiker zich vrij kan registreren voor bijvoorbeeld een evenement, of dat dit alleen mogelijk is na goedkeuring van de beheerder, of wanneer de gebruiker aan bepaalde voorwaarden voldoet. Met een Portaal weet je dus zeker dat gegevens nooit verloren gaan. Daarnaast is de website beveiligd met een https-verbinding en bepaalt de rol van een account in het systeem (denk aan: admin, bezoeker of controleur) wie welke informatie kan inzien. Er kunnen meerdere accounts worden aangemaakt met meerdere soorten rechten. Alle data kan dus alleen door aangemerkte bevoegden worden bekeken en bewerkt.

Koppeling met externe systemen zoals DigiD, Moneybird of Exact Online

Vaak bestaat er bij gemeenten of bedrijven de behoefte om het Portaal te koppelen aan bijvoorbeeld een boekhoudsysteem of DigiD. Dit is zeker mogelijk bij een Portaal. Het voordeel hiervan is dat gegevens met andere systemen automatisch kunnen worden opgehaald, uitgewisseld en ververst. Daarnaast kan een extern systeem ook als een inlogmuur werken, een gebruiker moet dan bijvoorbeeld via DigiD inloggen om het Portaal te kunnen gebruiken. Bij het Overstapportaal van de Gemeente Amsterdam hebben wij dit ook ingebouwd. Dit is dan ook vooral voor overheidsorganisaties een handige optie. Maar ook voor bedrijven is een externe koppeling zeer nuttig om bijvoorbeeld de financiën inzichtelijk te houden.

Meldingen, App en inbox-opties

Als bedrijf of gemeente kan het handig zijn om meldingen te ontvangen bij bepaalde ‘gebeurtenissen’ in het Portaal. Iemand kan bijvoorbeeld een PDF-uittreksel hebben gedownload, of zich hebben ingeschreven voor een cursus. Indien gewenst kan er ingesteld worden dat bepaalde gebruikers een mail (of andersoortige melding) ontvangen na het uitvoeren van bepaalde acties in het systeem. Dit is volledig op maat in te stellen – dus wil je bijvoorbeeld alleen een mail ontvangen wanneer een gebruiker zich inschrijft voor een evenement in Noord-Brabant, dan is dat mogelijk. Op deze manier verlies je als beheerder nooit het overzicht. Daarnaast kan er ook een inbox in het systeem worden ingebouwd. Je kunt dit zien als een dashboard waarin alle acties en ontwikkelingen binnen het Portaal te zien zijn. Berichten die het systeem verstuurd komen ook in deze inbox terecht.

Het is ook mogelijk om een App te bouwen bij een Portaal (optioneel). Voordeel van een App bij een Portaal is dat je meldingen kunt ontvangen op je telefoon en dat acties in het Portaal ook via mobiel of tablet kunnen worden uitgevoerd. Deze App is dan ook te downloaden via de Apple App Store of Google Play Store, wat de toegankelijkheid voor gebruikers en beheerders weer vergroot.

Voorbeelden van mogelijkheden binnen een Portaal

  • Een Portaal gekoppeld aan de website van de gemeente waarin bewoners via hun DigiD kunnen inloggen om bepaalde acties uit te voeren.
  • Een Portaal wat de financiën van verschillende bedrijven bijhoudt.
  • Een Portaal waarin vraag en aanbod worden samengebracht. De bezoeker kan pas reageren op het aanbod na in te loggen in het systeem.
  • Een Portaal met bijbehorende App waarin gebruikers zich kunnen inschrijven voor conferenties.