9Skincare
9Skincare: Natuurlijke huidverzorging uit Finland
Geboren in Finland, volwassen worden in Nederland. Dat is de reis die het serum van oprichter Juha-Matti Manninen nu doormaakt. Kelly Derks en haar man Arjan trekken 9Skincare Europa door om Nederland en België te verreiken met de beste natuurlijke huidverzorging: negen helende essentiële oliën in één flesje. Zij schakelden ons in om de bouw van hun webshop te verwezenlijken.
Een formule die werkt
De eigenaar van 9Skincare is Juha-Matti Manninen. Hij is opgegroeid in de Finse natuur en bewonderde zich altijd om de kracht hiervan. In zijn tienerjaren had hij last van acne en geen enkel product hielp hierbij. Sterker nog: zijn huid werd alleen maar slechter. Daarom begon hij zelf met het experimenteren met natuurlijke huidproducten om de perfecte formule voor ieders huid te ontwikkelen. En zo is het Essential Serum van 9Skincare ontstaan.
De wensen van 9Skincare
Kappersexpert Kelly Derks, voor wie wij al eerder een website hebben gebouwd, besloot met haar man Arjan om 9Skincare ook naar Nederland en België te halen. De wens was om een heldere en moderne website te creëren, waarin ze het product kunnen verkopen met een mogelijkheid tot uitbreiding van het productaanbod. Daarbij is het belangrijk dat de potentiële klant allerlei informatie kan vinden over het Essential Serum. Denk bijvoorbeeld aan de ingrediënten die zijn gebruikt en instructies over hoe het serum het best gebruikt kan worden.
Overzichtelijk, veilig en responsive
Samen met Kelly en Arjan zijn wij op zoek gegaan naar een modern WordPress thema dat bij het bedrijf past. Vervolgens hebben wij deze zo ingericht dat alle informatie goed te vinden is en dat het voor bezoekers op de website gemakkelijk is om het product te bestellen. Zo is op elke pagina een call to action gemaakt naar de productpagina.
Belangrijk bij een webshop als 9Skincare is dat alle bestel- en facturatiegegevens van klanten beveiligd zijn. Daarom heeft de website een sterk SSL-certificaat (Secure Sockets Layer). Dit houdt in dat er een beveiligde laag geplaatst wordt tussen een server en de internetbrowser waardoor de gegevens beveiligd worden. Zo kunnen klanten met een gerust hart een aankoop doen.
Daarnaast is de website ook zeer responsive, waardoor ook gebruikers op mobiel of tablet zich goed door de website kunnen navigeren. De laatste jaren is het belang van responsive design alleen maar toegenomen. Zeker omdat uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Insights panel blijkt dat het aantal consumenten dat minimaal één keer per maand een aankoop doet via de smartphone, tussen 2015 en 2019 bijna is verdubbeld. Een website die zowel goed werkt als er goed uitziet op verschillende apparaten is dus essentieel.
Ook een webshop voor jouw producten? Wij bouwen ‘m voor je.
Opt-in met korting
Een aantal seconden na het browsen van de 9Skincare website verschijnt een pop-up waar bezoekers van de website zich in kunnen schrijven voor de nieuwsbrief. Zodra ze zich hebben ingeschreven ontvangen ze een kortingscode in hun mail waarmee ze bij hun eerstvolgende bestelling 10% korting krijgen. Het formulier hebben wij gekoppeld aan ActiveCampaign, de software waar vanuit Kelly en Arjan hun nieuwsbrieven versturen.
WooCommerce, ActiveCampaign en de AVG
ActiveCampaign hebben we ook gekoppeld aan WooCommerce, de webshop-functionaliteit van WordPress. Zodra een klant een bestelling plaatst in de webshop, wordt zij automatisch toegevoegd aan de mailinglijst die Kelly gebruikt voor direct marketing. Bestaande klanten mogen volgens de AVG (Algemene Verordening Persoonsgegevens) namelijk benaderd worden met aanbiedingen van soortgelijke producten door het bedrijf waar zij een aankoop hebben gedaan. Van niet-klanten op de mailinglijst is door hen toestemming gegeven, middels akkoord op de privacyverklaring, om hun gegevens te verwerken voor de doeleinden van direct marketing. Daarbij is het belangrijk dat de klant of geïnteresseerde bij Kelly (via de mail) bezwaar kan maken, waarna zij van de mailinglijst wordt verwijderd. Personen op de mailinglijst kunnen zich ook via de uitschrijfmogelijkheid die onderaan elke direct marketing mail te vinden is uitschrijven.
Geautomatiseerde boekhouding
Voor de boekhouding gebruikt Kelly boekhoudprogramma Moneybird. Wij hebben voor een koppeling tussen haar webshop en Moneybird gezorgd. Zodra klanten een bestelling bij haar plaatsen, wordt er automatisch een factuur in Moneybird aangemaakt en verstuurd naar de klant. Kelly en Arjan hebben hier gelukkig dus geen omkijken naar. Ook niet zodra ze BTW-aangifte weer om de hoek komt kijken. 😉