De strategie – Waar het allemaal mee begint
De concepten die we ontwikkelen beginnen altijd bij de klanten van onze opdrachtgever. Zij bepalen namelijk op hun beurt weer het succes van onze klant. Hoe kunnen wij, met ons product, aan hen een toegevoegde waarde bieden?
Personages van vlees en bloed – Persona’s
Wie is de bezoeker van jouw website? Om ervoor te zorgen dat de website optimaal aansluit bij de beleving van de klant, willen wij graag weten wie jouw klanten zijn. We gebruiken onder andere kwantitatief onderzoek, klantinterviews, workshops, vissenkomsessies en focusgroepen om in de huid te kruipen van de doelgroep. Op basis van alle informatie ontwikkelen we één of meerdere persona’s. Dit is een fictief personage, die we uitwerken tot een persoon van vlees en bloed en jouw klantengroep een gezicht geeft. Het resultaat is dat we op deze manier jouw website veel beter kunnen vormgeven.
Wat is de belevingswereld van jouw klanten?
Persona’s bieden een gedetailleerd inzicht in de belevingswereld van jouw klanten. Wat zijn hun wensen, doelen en uitdagingen? Waar liggen ze ’s nachts wakker van en waar dromen zij van? Welke waarde ontlenen zij aan jouw product of dienstverlening? Door goed te luisteren en te analyseren, brengen we helder in kaart wat jouw klanten en potentiële klanten belangrijk vinden.
Jouw klant gaat op reis en neemt mee?
Dus welke thema’s prikkelen en welke niet? Welke informatie is essentieel en nodigt de bezoeker uit om langer op de website te blijven? Wat moet naar de voorgrond en wat kan naar de achtergrond?
Je bezoekers willen de informatie die zij belangrijk vinden makkelijk kunnen vinden. Door de doelgroep centraal te stellen in de strategie en het concept, werken we samen naar een professionele website toe die converteert.