Masterclasses

Waar kun je uit kiezen?

  • Alle masterclasses, €1.195,- i.p.v. €1.695,-
  • Een losse masterclass, €495,- i.p.v. €595,-

(beide tickets zijn excl. btw)

Google Dashboards

29 oktober 2020 door Stramark

Wie bezoeken jouw website nou eigenlijk? En hoe kun je dit in een dashboard nou eenvoudig terugvinden?

Om meer inzicht te krijgen in je website wordt er veel gebruik gemaakt van Google Analytics. Tegenwoordig wordt deze tool uitgebreid met Google Dashboards, om alle informatie automatisch te verwerken en te visualiseren.

In deze masterclass zal worden ingegaan wat Google Data Studio is en hoe je hiermee kan werken. Je bekijkt hoe je de belangrijkste resultaten uit zo’n dashboard haalt en je krijgt de kans om hiermee je conversie naar een hoger niveau te tillen. Met je doelstellingen en KPI’s voor je website en deze Google Dashboards heb jij alle middelen om de juiste inzichten te krijgen.

Wat leer je van de masterclass Google Dashboards

  •  Ontdek verschillende type dashboards
  • Visualiseer je data op een inzichtelijke en eenvoudige manier
  • Basiskennis van het gebruik van de dashboards

Branding

12 november 2020 door Tree Full of Scones

Wil jij weten hoe je branding inzet als krachtige basis voor al je communicatie en marketing?

Wil je daadwerkelijk de juiste klanten aantrekken en meer resultaat halen met je bedrijf?

Veel ondernemers en kleine bedrijven zijn hun kostbare tijd kwijt met het steeds weer opnieuw keuzes maken voor hun merk en hebben moeite met het uitdragen van een consistente boodschap. Zonder een krachtige identiteit en positionering en zonder duidelijke boodschap blijft het aantrekken van betalende klanten een enorme opgave die vaak meer energie én geld kost dan nodig is. Om de resultaten te kunnen creëren met je bedrijf die jij het liefste wilt, is het belangrijk dat je een krachtige fundering bouwt, oftewel jouw authentieke merk met heldere richtlijnen. Gedurende de masterclass ontvang je alle stappen, methoden en inspiratie die je nodig hebt om jouw krachtige, authentieke merk volledig tot zijn recht te laten komen.

Wat leer je praktische in de branding Masterclass

  • Ontdek jouw unieke waarde om je te onderscheiden in de volle markt.
  • Versterk je brand personality om je merk onvergetelijk en ‘likeable’ te maken.
  • Bouw krachtige associaties zodat jouw klant jou verkiest boven de concurrentie.
  • Definieer jouw fundament voor een pakkende en consistente merkbeleving.
  • Ontdek de grootste branding fouten zodat je direct kan stoppen met deze te maken.

“Wauw wat een professioneel ingerichte masterclass. Dit is een sessie waarin je helemaal overweldigd wordt met knettergoede, bruikbare informatie over het opbouwen van je merk. Ik heb me volop kunnen storten op en openzetten voor alle informatie (veel! te gek!) die Floortje gaf.” – Lara van der Veen“Heel heldere, klare taal. Duidelijk dat Floortje verstand van zaken heeft én haar hart op de juiste plek heeft. Mooie combinatie!” – Maaike Pheifer

Zoekmachine optimalisatie

februari 2021 door Stramark

Een goede vindbaarheid van je website in Google is een absolute must. Zeker omdat jouw prospects anno 2020 hun zoektocht naar producten en diensten beginnen bij Google. Staat jouw website dus niet in de zoekresultaten op de voor jou belangrijke keywords?

Dan is de kans groot dat je prospect voor de concurrent kiest. Als ambitieuze marketingmanager wil je dat natuurlijk voorkomen! Om die vindbaarheid te verbeteren moet je daarom goed nadenken over de keywords die passen bij jouw producten en/of diensten.

Dat is lastiger dan je denkt! Want hoe kies je als bedrijf de juiste keywords om op gevonden te worden en hoe word je hier vervolgens vindbaar op? Welke marketingboodschap wil je overbrengen op jouw doelgroep? In het eerste deel van deze interactieve workshop gaan we aan de slag met het beantwoorden van deze vragen!

Google Ads

Met Google Ads kun je eenvoudig meer verkeer naar jouw website genereren en het online succes van jouw bedrijf vergroten. In het tweede deel van deze workshop gaan we dan ook aan de slag met de basis van Google Ads. Centraal staan de werking van Google Ads, wat jij als marketingmanager absoluut moet weten, wat wel en niet kan, en natuurlijk hoe je kunt weten of je Google Ads-campagne in de juiste handen is.

SEO copywriting

Het is gelukt! Je hebt nagedacht over je belangrijkste keywords en bent tot een mooi lijstje gekomen. Nu is het tijd om deze keywords om te zetten naar goede content. SEO (zoekmachineoptimalisatie) copywriting is hierbij enorm belangrijk. In dit derde en laatste onderdeel leer je dan ook alles over het schrijven van waardevolle content voor jouw potentiële klanten én natuurlijk ook ter verhoging van je vindbaarheid in Google!

Conversie optimalisatie

april 2021 door Go2People Websites

Heb jij ook veel bezoekers op je website maar weinig mensen die daadwerkelijk actie ondernemen?

Grote toonaangevende bedrijven hebben de kunst van online psychologie al een tijd geleden ontdekt, ze gebruiken slimme psychologische trucs om hun producten te verkopen. Dit doen ze onder andere door de mens centraal te zetten in het ontwerpproces. In deze masterclass leer je hoe je van kijkers kopers kunt maken. Dit helpt je om jouw doelen te behalen en je business te laten groeien.

Wat je haalt uit de masterclass Conversie Optimalisatie

  • Leer hoe menselijk gedrag online tot stand komt
  • Kijk hoe je conversie resultaten met jouw website genereert
  • Krijg tips & tricks die toonaangevende bedrijven gebruiken voor meer resultaat
  • Leer de basis van design, vanuit het oogpunt van de klantreis

Content marketing & storytelling

juni 2021 door De Communicatiemakers

Vandaag de dag kom je er als bedrijf niet meer met alleen maar roepen dat je de beste bent.

Je wilt mensen aan je merk binden. En ervoor zorgen dat ze van je gaan houden. Als je impact wil maken, moet je relevant zijn voor de mensen om je heen. Hoe dan? Nou, met content marketing en storytelling.

Maar waar begin je? Welke boodschap wil je overbrengen? Hoe laat je je content aansluiten op de identiteit van je bedrijf of organisatie? En heel praktisch, welke content plaats je wanneer en op welke kanalen ga je je focussen?

In een interactieve setting nemen we je mee in de wereld van content marketing en storytelling. Aan de hand van best practices laten we je zien hoe je van content marketing en storytelling voor jouw merk tot een succes kunt maken. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere jouw doelgroep(en), de kanalen, content formats en de content planning.

Wat je haalt uit de masterclass Content marketing / Storytelling

  • Je hebt inzicht in de kracht van content marketing (best practices!)
  • Je weet hoe je storytelling kunt toepassen
  • Je hebt een praktisch overzicht van de (eerste) to do’s
  • Je gaat naar huis met een bak aan inspiratie, inzichten en energie