Nieuwe versie Google Analytics

Voorbeeld van een usability test met een papieren prototype

Google Analytics is gisteren vernieuwd! De belangrijkste verschillen? Een real-time analyse, en een moderne indeling.

Door op “nieuwe versie” rechtsbovenin te klikken, schakel je ‘em in en kun je ‘em zelf uitproberen.

Wat ons hier goed aan bevalt is:

  • Real-time analyse! Je hoeft niet meer zes uur te wachten: je ziet wat er NU gebeurt. Fijn om bijvoorbeeld een twitter-actie te volgen. 🙂
  • Het overzicht opent direct met Bezoekers (was: het aantal bezoeken). Dit is heel fijn, want bezoekers tellen!
  • Het geheel is strakker en mooier.
  • Zeker als je meerdere websites beheert, is het makkelijker te managen, en het laadt sneller.
  • Het menu is overzichtelijker. Wel moet je meer klikken.
  • Je kunt nu ook sociale campagnes invoeren en volgen.

Onze favoriete pagina’s:

  1. Inhoud > Site-inhoud > Pagina’s. Welke pagina’s bekijken de mensen? En hoelang? Volgens ons de belangrijkste functie!
  2. Verkeersbronnen > Bronnen > Zoeken > Organisch. Hoe vinden mensen op? Op welke termen zoeken ze ons?
  3.  Verkeersbronnen > Bronnen > Verwijzingen. Welke websites verwijzen naar ons door?
  4. Overzicht. Hoeveel bezoekers hadden we deze maand? En hoe lang blijven ze op de website?
  5. Inhoud > Analyse op pagina.   Een visuele weergave, voor de leuk.

Probeer het eens, we horen graag wat jij ervan vindt!Groeten van Wim

PS Wil je meer weten over Google Analytics? Op dinsdagavond 15 november geven we een training!

Geen reacties

Laat een reactie achter